بستن


بی خوابی در کودکان,علت بی خوابی کودک

بچه های 5 تا 7 ساله حدود یازده ساعت به خواب احتیاج دارند

کودک 3 تا 5 ساله حدود دوازده ساعت می خوابد. برخی از بچه ها تا 3.5 سالگی ممکن است در روز یکبار آن هم بعد از ظهر ، خواب کوتاه نیم ساعته تا یک ساعته را داشته باشند ولی معمولا بعد از 3.5 سالگی بچه ها تمایلی به خوابیدن نخواهند داشت.


بچه های 5 تا 7 ساله حدود یازده ساعت به خواب احتیاج دارند و تقریبا 20% این خواب در منطقه ی حرکت تند چشم است که به عنوان (REM: Rapid Eye Movement ) آن را میشناسیم که در این ایام معمولا دیدن رویا اتفاق می افتد.


کودکان با خوابیدن مسئله دارند. یعنی تقریبا در این سن و سال تمایلی به خوابیدن ندارند. از خوابیدن وحشت دارند و علتش این است که خواب می بینند و این خواب ها آن ها را اذیت می کند.


نگرانی دیگرشان این است که هنگام خوابِ آنها ، اتفاقاتی بیفتد که آنها از آن بی خبر هستند ( چه خوب و چه بد). مخصوصا نگران موضوع ها و مطالب دیگری هم ، در ذهنشان هستند ؛ تا آن جایی که ممکن است به بهانه گیری های مختلف ، مایل نباشند که بخوابند.

  نکته :
پدر و مادر تقریبا نزدیک به یک ساعت قبل از وقتِ خوابِ مناسبِ بچه ها ، باید خانه را آرام کنند و این فرصت را بدهند که آهسته آهسته بدون فشار و تحمیلی ، آن چه را که به عنوان مراسم قبل از خواب هست ( شستن دندان ها ، یا مسواک زدن ، یا رفتن به دستشویی ،و یا تغییر لباس ، و یا خواندن و شنیدن موسیقی ، و یا گفت و گو با پدر و مادر ، که لازمه ی این مراسم هست )، بچه ها آن را آغاز کنند.


نه این که وقتی که زمان خواب بچه ها فرا می رسد ، حالا با سرعت و فشاری ، از آنها بخواهیم که کارها را هر چه زودتر انجام داده و به موقع بخوابند!.


در عین حال محیط خانه باید آرام باشد ؛ به این معنا که رادیو و تلویزیون ، برای فردی نباید روشن باشد. زیرا اگر بچه ها احساس کنند که هم چنان بیداری ادامه دارد ، آن ها مایل به خوابیدن نخواهند بود. 

بی خوابی در کودکان,علت بی خوابی کودک

پدر و مادر، یک ساعت قبل از وقت خواب بچه ها ، باید خانه را آرام کنند

  
به هر حال گفت و گوی با بچه ها ، خواندن کتاب برای آنها جزو موارد اصلی و اساسی خواهد بود.

کودک 4 ساله معمولا علاقه مند است که به تختخواب و رختخواب خودش برود. این احساس مالکیت خوشبختانه در این سن پیدا میشود و ما باید از آن استفاده کنیم ؛ و تقریبا دیگر بعد از آن ، به بچه ها فرصت بازگشت و برگشت به اتاق خودمان و یا تختخوابمان را ندهیم.


و از این بابت خاطر آسوده کنیم تا مشکلاتی که مخصوصا بین 4 تا 6 سالگی از نظر جنسی برای آنها وجود دارد ، گرفتاری هایی را در این زمینه برای آنها فراهم نمی کند.


نکته :
اگر بچه ها در این سن و سال به اتاق شما آمدند ، بهترین کار این است که یکی از شما پدر یا مادر ، به اتاق بچه برگردید ، و او را به خوابیدن تشویق کنید. مدتی در آنجا بمانید.


میتوانید روی زمین کمی بنشینید. اگر بچه احتیاج به امنیت و آرامش بیشتری دارد ، در آنجا رختخواب و تختخوابی داشته باشید و در آنجا استراحت کنید و بعد از این که خاطر او آسوده شد ، که شما هستید و چند دقیقه ای از خوابش گذشت ، و وارد مرحله ی خواب عمیق یا نیمه عمیق تری شد ، میتوانید به اتاق خودتان برگردید.


آنچه که از این سن و سال به بعد اهمیت دارد این است که ، اگر اتاق و رختخواب پدر و مادر جدا از بچه ها است ، نباید محلی برای رفت و آمد بچه ها بشود و یکی از پدر و مادر ، که هم بچه ها توجه بیشتری به او دارند و یا از او حرف شنوی دارند و هم بچه ها آرامش و امنیت بیشتری می دهد ، باید این وظیفه را انجام دهند.


منبع : کتاب پرورش ، تعلیم و تربیت 3 تا 7 سالگی

گرد آورنده : irsanat.com :( رزیتا )
تاریخ ارسال :  1396/3/09     
تعداد مشاهده :3763
ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : پزشک کودکان


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 68
تاریخ :1403/2/09
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.